IOV SUMERIAN





Păstorul cel drept m-a atins pe mine, cel viteaz, cu mânia sa
și m-a privit strâmb, iar eu nu-i sunt dușman!
Tovarășul meu nu-mi spune vorbe drepte,
prietenul meu râde de cuvintele mele,
bărbatul cel viclean îmi întinde o capcană,
iar tu, domnul meu, nu te împotrivești!
Hrană e pretutindeni, hrana mea e însă foamea…

Stăpânul meu (aș vrea să stau umil) în fața ta,
aș vrea să vorbesc cu tine: vorbele mele sunt un bocet!
            Ziua străluce pe pământ, dar pentru mine ea e întunecată.
            Plânsul, vaietele, teama, mâhnirea îmi sunt oaspeți.
            Mă cuprinde frica, soarta mea sunt lacrimile.
            O soartă rea mă înăbușe, tăindu-mi răsuflarea,
            și o boală nimicitoare îmi macină trupul.

Stăpânul meu, tatăl meu, creatorul meu, ridică-ți privirea!
Cât timp încă nu vrei să mă vezi, fără ocrotire să mă lași?
            Zeul a primit lacrimile lui, urechea lui i-a auzit vaietele.
            Zeul a ascultat vorbele lui, vorbe cinstite și fără înconjur.
            L-a alungat pe duhul cel rău al bolii ce-și fâlfâia aripile deasupra lui..
            I-a schimbat soarta cea rea pe care el i-o hotărâse.
            Tristețea i-a schimbat-o în bucurie,
            I-a adus duhuri bune, protectori să-i fie
            și îngeri de pază cu chip fericit.



Jov sumerian. Fragment dintr-o poezie datând aproximativ din sec. al XXII-lea î.e.n. 



Trimiteți un comentariu

6 Comentarii

  1. Cît de departe ne vine mesajul acesta atît de uman! Dar unde sunt zeii de altădată ?

    RăspundețiȘtergere
  2. pe undeva, uitati in vreun cer demodat :)

    RăspundețiȘtergere
  3. pe tăblița de lut mai scria și că „un scrib al secolului XXI va lua aminte la suferința mea”.Parcă zeul ăsta e mai direct și mai simplu decât alții, nu face atâta caz de iertările lui :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aha! acum stiu unde e ultima parte a tablitei!
      in privinta zeului, in ciuda simplitatii, el nu se dezice de cruzimea cu care isi va trata supusii de-a lungul timpului, supunandu-i la diverse cazne doar pentru a le testa credinta. zeii au fost si vor fi mereu cruzi. solutia? tablite in genul celei de mai sus :)

      Ștergere
  4. daaaa!
    si apoi cred ca e si placerea de a-l agasa pe zeu prin tot felul de tablite, foi, fituici, e-mail-uri, pana cand iti va spune: ”gata! ajunge! iti dau tot ce vrei: sanatate, bani, sclavi, animale, masini, vile, piscine, iepurasi playboy, dar nu-mi mai trimite plangeri!”
    eventual isi schimba si adresa de mail.

    RăspundețiȘtergere