-
domnule popescu, vă rog frumos să nu mai vorbiţi!
îmi scriu numele de o sută de ori pe
un caiet dictando în timp ce sorb dintr-o călimară cerneala cu gust de vișine
şi mă întreb dacă buna mai trăiește.
e destul de bătrână. ea are trei
unghii de diamant. cu ele sfâşie celofanele de pe borcanele cu mătasea
broaştei păstrate pentru iernile friguroase când bate crivăţul negru. atunci îi
telefonează doamnei ioanid pentru a-i spune cât îi este de frig.
doamna ioanid e poetă. îi plac panterele roz şi câmpiile alizee infestate cu mine antipersoană. acolo
îşi citeşte dimineața ziarul şi își bea cafeaua împreună cu soţul ei, domnul
ioanid, un pictor vestit de nuduri, un împătimit colecţionar de cutii de bere
încondeiate care a trăit mai multe experienţe extracorporale după ce a gustat din apa verzuie a unei bălți din faţa casei
în care trăieşte cu doamna ioanid.
buna nu ştie că doamna ioanid e bicefală
şi că nu trebuie să ţipe la ea deoarece aceasta aude foarte bine cu cele patru
urechi ale sale.
buna şi doamna ioanid plâng împreună
în zilele în care domnul ioanid uită să se mai trezească. „e mort, săracu’”,
spune disperată doamnă ioanid clătinându-şi cele două capete. „nu cred, da’ în
comă sigur e”, spune buna în timp ce bea dintr-o sticlă lacrimi de sfinţi aduse
tocmai din ierusalim de o rudă îndepărtată a domnului ioanid. dar domnul ioanid
se trezeşte întotdeauna şi le povestește cum a vânat lincși în jungla africană
şi cum a reuşit să se înroleze în legiunea arhanghelului rafael unde a ajuns chiar
comandant peste un roi de viespi transparente.
într-o zi doamna ioanid s-a îmbolnăvit
de pelagră. buna i-a dat o alifie din păr de câine sălbatic cu care să-şi ungă
pielea azurie, iar domnului ioanid i-a dat un afrodiziac din găinaţ de pasăre
măiastră (doamna ioanid i-a mărturisit bunii că domnul ioanid nu prea mai are
putere în mădular atunci când se află amândoi în patul mare de cristal din
camera frigorifică unde doamna ioanid îşi păstrează colecţia de vibratoare). domnul
ioanid a gustat din afrodiziacul adus de buna şi s-a transformat într-un taur
mare și negru şi a fugit de-acasă alăturându-se ciurdei de vaci de pe imaşul
comunal. pe atunci, nefericitul consort al doamnei ioanid era preocupat de problema
transcendenţei a priori şi a posteriori la filozofii oniriști.
după o săptămână, domnul ioanid s-a
întors la doamna ioanid acuzând o acută criză de amnezie. „nu se mai poate, nu
se mai poate”, a spus doamna ioanid şi l-a împuşcat pe domnul ioanid drept în
ochiul din frunte pe care acesta îl ţinea mereu deschis.
6 Comentarii
hm, unde, cand tine caius dobrescu un astfel de curs? :)
RăspundețiȘtergereintrebare retorica? chiar daca, eu iti raspund: acum că e bucurestean, nu stiu, dar pe cand era brasovean... :))
RăspundețiȘtergerenu, nu, era pe bune intrebarea. :)
RăspundețiȘtergeremdea, la bucuresti se tine numa de treburi... serioase.
si pe la brasov se tinea de treburi serioase, dar noi, studentii, eram neseriosi :)
RăspundețiȘtergerecreativi si neseriosi, e perfect!
RăspundețiȘtergeredaaa, o combinatie perfecta :)
RăspundețiȘtergere